بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۰۷۰۷
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: «تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبراعظم(ص) در حاشیه شهر مشهد با ۱۴۰۰ میلیارد تومانی که قبلاً در نظر گرفته شده قطعاً ممکن نیست و این عدد در حال حاضر به ۲۲۰۰ میلیارد رسیده است که دولت و وزارت بهداشت باید برایش برنامه‌ریزی کنند.»

به گزارش شهرآرانیوز، اولین گام احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد، ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ در جلسه ستاد راهبردی مدیریت شهری برداشته شد و مقرر گردید زمین را آستان قدس رضوی، پروانه را شهرداری، ۵۰ درصد هزینه‌ها را وزارت بهداشت و مابقی را وزارت راه و شهرسازی عهده‌دار شوند تا کاری کنند کارستان و طی مدت چهار سال در حاشیه شهر مشهد، این بیمارستان را به بهره‌برداری برسانند و رنجی بزرگ را از قلب مردم نجیب و محروم این مناطق بزدایند.

اما در ادامه این کار که در ابتدا آسان نمود، افتاد مشکل‌ها و برخی از دستگاه‌ها در انجام تکالیفشان، اماواگر‌هایی آوردند.

حاشیه شهر اما منتظر تصمیم و وفای به عهد مسئولان نماند و روزبه‌روز بزرگ‌تر شد و نیاز به احداث بیمارستان هم روزبه‌روز بیشتر. در نهایت آبان ۱۴۰۰ با دستور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، عملیات اجرایی این پروژه پس از چند سال وقفه آغاز و قرار شد با کار شبانه‌روزی و جهادی ظرف بازه زمانی چهارساله به بهره‌برداری برسد.

مرداد ۱۴۰۲ محسن داوری، فرماندار مشهد، وعده بهره‌برداری از بخش اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی تا دهه فجر همان سال را داد و این وعده بار دیگر توسط دانشگاه علوم پزشکی برای فروردین ۱۴۰۳، تکرار و تیتر رسانه‌ها شد؛ به این ترتیب وعده‌هایی که در کش‌و‌قوس کمبود بودجه رنگ می‌باخت، هر از گاهی تکرار شد.

روایت مردم حاشیه شهر از آنهایی که در راه بیمارستان جان باختند

به شهرک رجایی مشهد می‌رویم تا پای درد دل مردمی بنشینیم که از وعده درمانی مسئولان دردی از دردهایشان دوا نکرده است،گلایه هایشان زیاد است و از دوری اولین بیمارستان دولتی و جان باختن عزیزانشان در مسیر بیمارستان دل پر دردی دارند.

میگویند مشکل معیشتی اگر درد نان باشد به هر طریقی که شده تاب می‌آورند و تحمل میکنند، اما دوری از بیمارستان‌های دولتی این شهر و نبود یا کمبود امکانات درمانی در حاشیه شهر گاهی جبران ناپذیر است، گاهی قلب بیمار تا رسیدن به مناطق مرکزی شهر، تاب نمی‌آورد، گاهی خونریزی یک جوان حادثه دیده در حاشیه شهر تا رسیدن به اولین بیمارستان، عمرش را می‌گیرد، گاهی ...

تکمیل فاز اول بیمارستان تا پایان مهر سال جاری

به سراغ معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌رویم تا از آخرین وضعیت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم باخبر شویم.
علیرضا مسلم، پیشرفت فیزیکی فاز اول بیمارستان راحدود ۹۳ درصد برآورد میکند و میگوید که این فاز (اسکلت) تا پایان مهرماه تکمیل خواهد شد.
وی یادآور می‌شود: در مصوبات سفر دولت سیزدهم ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفتند (سهم دولت ۶۰۰ میلیارد، سهم مولدسازی ۶۰۰ میلیارد، ۱۰۰ میلیارد استان و ۱۰۰ میلیارد هم سهم نفت) که الان این هزینه افزایش یافته و به ۲۲۰۰ میلیارد رسیده است.
به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تا الان از مجموع ۱۴۰۰ میلیارد، در مجموع نزدیک به ۳۰۰ میلیارد از اوراق و نفت محقق شده است.

مسلم می‌گوید: برای مولدسازی دو منبع در نظر گرفتیم که الان در حال طی مراحل است تا بتوانیم اسکلت را تمام کنیم.

وی اضافه میکند: در آن منطقه حاشیه‌ای شهر، مرکز درمانی وجود ندارد بنابر این استاندار و وزیر سابق بهداشت بر تسریع در راه اندازی بخش اورژانس تاکید داشتند تا در صورت بروز حادثه در آن منطقه خدمات اورژانسی ارائه شود، بخش اورژانس حدود ۴۰۰۰ متر مساحت دارد که برآورد میکنیم تا اواخر آبان به بهره برداری برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان میکند: این بیمارستان ۷ بلوک دارد و از آنجا که اعتبار پروژه زیاد است دانشگاه علوم پزشکی برنامه ریزی کرده دو بلوک که معادل ۲۵۰ تخت است در اولویت قرار بگیرد و زودتر تکمیل گردد، البته باید منابع اعتباری تامین شود.
مسلم متذکر می‌شود که دانشگاه فعلا برنامه‌ای برای ارتقا و افزایش تعداد تخت‌های این بیمارستان ندارد و اولویت اول فعلا تکمیل همان ۵۴۰ تخت است.
او تاکید میکند: با وجود مشکلاتی که برای تامین اعتبار وجود داشته، اما دانشگاه هیچگاه کار را متوقف نکرده است فقط گاهی روند کندتر شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه میدهد: برای انجام فاز ۲ بیمارستان، دو زمین از محل مولدسازی در نظر گرفته ایم که پس از تایید در هیات عالی مولدسازی به فروش میرسانیم و به این ترتیب سهم وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای تامین ۶۰۰ میلیارد تومان تامین شود.

مسلم تاکید میکند: نکته مهمی که باید توجه داشت این است که در حال حاضر تکمیل بیمارستان با ۱۴۰۰میلیارد تومانی که قبلا در نظر گرفته شده قطعا ممکن نیست و این عدد در حال حاضر به ۲۲۰۰ میلیارد رسیده که دولت و وزارت بهداشت باید برایش برنامه ریزی کند.

به نظر می‌رسد افتتاح بیمارستان ۵۴۰ تختی پیامبر اعظم (ص)، طلسمی است که شکستنش در گرو درک ضرورت تکمیل هر چه سریعتر این بیمارستان توسط وزارت بهداشت دولت چهاردهم است و چه ضرورتی مهمتر و بزرگتر از جان مردم؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->